Cieľom štítku pneumatík je poskytnúť spotrebiteľom v EÚ lepšie informácie k bezpečnosti a vlastnostiam pneumatiky, ktoré sú dôležité pre životné prostredie. Štítok pneumatiky má spotrebiteľovi slúžiť ako aktívna pomoc pri rozhodnutí.
Výrobcovia upozorňujú, že štítok pneumatík nemá platiť ako náhrada podrobnejších informácií, ktoré napríklad vyplývajú z testov v odborných časopisoch.Tak ponúka štítok pre zimné pneumatiky napríklad len jednu omedzenú výpovednú schopnosť, pretože vlastnosti v zime nie sú znázornené.
Testy pneumatík realizované automobilovými odobrnými časopismi ostávajú aj naďalej dôležitým informačným prostriedkom pre konečných spotrebiteľov, pretože tieto testujú namiesto 3 kritériii uvedených na štítku aj ďaších 11 vlastností produktu, ktoré sú dôležité pre bezpečnosť.
Na internete nájdete na stránke www.testpneumatik.com veľkú medzinárodnú a nezávislú platformu spotrebiteľov pre hodnotenie pneumatík v normálnej cestnej premávke. Tu vodiči otestovali a ohodnotili pneumatiky za bežných podmienok.